"Černý humor je, když máš písek v oku. Morbidním se stává ve chvíli, když máš oko v písku."

Jak přežít internetové diskuze

22. října 2016 v 15:00 | Winter |  Články
Vždy, když se podívám na diskuze na Novinkách, sevře se mi žaludek úzkostí. Lidé se tam ohánějí totalitním režimem, píší svoje hloupé názory na všechno a myslí si, že rozumějí jakémukoliv odbornému tématu, které se objeví. Netřeba dodávat, že se neuvěřitelně znemožní, aniž by si to uvědomili.




Najděte si třeba článek o tom, že někdo spáchal nějaký trestný čin. V diskuzi samozřejmě narazíte na perly jako "a k jaképak etnické národnosti patřil pachatel?". Pamatuji si na jeden příspěvek, ve kterém byla autentická fotografie pachatelky přímo ze soudní síně, která pocházela z majoritní společnosti. Ale diskutující obhajovali názor, že fotografie je určitě falešná a žena patřila k minoritě. Tenkrát jsem na to docela koukala a ani se mi nechtělo věřit, že můžou být někteří tak zaslepení a přesvědčení o vlastní pravdě, že nedokáží akceptovat ani jednoznačný důkaz. Přišlo mi, jako kdyby ti lidé přestali na okamžik přemýšlet a vyžívali se ve svých předsudcích.

Jeden z argumentů, který také stojí za to je, že přistěhovalci berou Čechům práci. Víte, já jsem loni byla na praxi na úřadu práce a pokud na volné pracovní místo do třiceti dnů nenastoupí občan naší země, tak je teprve poté nabídnuto cizinci.

Také mě dostávají komentáře typu " já jsem to ani nečetl, stačil mi nadpis, ale myslím si, že...". Pokud se něco takového objeví, můžete si být jisti, že buď bude komentář o ničem nebo narazíte na opravdovou perlu.

Podobné hity se objevují v diskuzích o sebevraždách. Většina lidí bude jistojistě přesvědčená, že k tomuto zoufalému činu dohnala oběti současná doba. Jako kdyby neexistovaly desítky jiných důvodů, kvůli kterým člověk skočí z okna nebo spolyká hromadu prášků. Finance, traumata z dětství, nešťastná láska, duševní choroba...ale ne. Za všechno může samosebou vláda.

Další názory, které mě dostávají do kolen, jsou ty pod články o výchově dětí. Rudí diskutující budou přesvědčeni, že nejlepší je všechny mladé od rána až do večera řezat. Například jednou jsem četla článek o matce, co svoji dceru zbila do modřin jenom kvůli tomu, že si přes její zákaz založila facebookový profil.

Kdybych byla rodičem, dětem bych sociální sítě rozhodně nezakazovala. Ale chtěla bych vědět, koho mají v přátelích, jestli všechny osobně znají a zda si uvědomují rizika, která jim hrozí na internetu. Vědomě izolovat děti způsobem, jakým to udělala ta matka je vyloženě špatné a hodně to napovídá o její omezenosti. Ano, na jednu stranu chtěla chránit svojí dceru. Ale na druhou měla vymyslet daleko lepší způsob a lépe svoje rozhodnutí s dcerou probrat a ne jí zbít tak, až se bála jít domů.

Nejenže novinkáři matčino jednání schvalovali a ještě tvrdili, že jí měla přidat za to, že dcera vše řekla ve škole. Pamatuji si, že jednou u nějaké diskuze byl názor, že Linka bezpečí je k ničemu. Tyhle lidi to fakt nemají v hlavě v pořádku. Prý to za nich nebylo a taky žili. Facepalm.

Když se podívám na příspěvky pod články o uprchlících, nechce se mi věřit, že někteří lidé jsou ochotní kvůli své bezpečnosti přát smrt malým dětem. Jsem šokovaná a znechucená. Vždy se hrozně naštvu, když vidím ty komentáře rádoby slušných Čechů s jejich xenofobními názory opepřené sympatiemi k nacismu, rasismu a třeba i k šovinismu. Jako demokraticko - feministická sluníčkářka bych si u nich ani neškrtla. Navíc by mne umínusovali.

Jednou jsem narazila na hlášku (myslím, že to bylo na Obludáriu): "...kdyby v roce 1939 existoval Facebook, diskuze by vypadaly nějak tahle...". Ano, je to hloupost. Když se na to ale podívám z jiného úhlu pohledu, docela mne mrazí. Ono Obludárium je na Facebooku velmi zajímavou skupinou. Najdete tam výběr toho nejlepšího z diskutujícího póvlu.

Mám strach, že se jednou lidé rozhodnou špatně a raději se vzdají své svobody a zvolí si nějakou stranu s extremistickými nebo totalitními sklony. Cesta k diktatuře není odpovědí. Problém se musí řešit, ale ne za cenu ztráty lidských práv a demokracie. Asi jsem opravdu hloupá a naivní. Přijde mi nechutné, že většina lidí odsuzuje skupiny jako celek a nezajímá se o jedince. Pro mne jsou například primárně důležité schopnosti člověka a jeho chování. Nikoliv jeho etnický původ. Každá mince má dvě strany. Odsuzuji porušování zákonů ze strany uprchlíků. Na druhou stranu jsou mezi imigrantama lidé, kteří opravdu prchají před válkou a potřebují naší pomoc.

Lidé si pletou pojmy a mluví o něčem, čemu vůbec nerozumí. Například jsem jednou narazila na příspěvek (byl v jedom videu od Kovyho), ve kterém jedna blbka vysvětlovala, že: "...sice nejsem rasystka, ale nesouhlasím s tím, aby homosexuálové adoptovali dětiiiiii...".Komentář těžce mimo záchodovou mísu. Může mi někdo prosím vysvětlit, jak souvisí rasismus s homofobií? Navíc to ta uživatelka ani nedokáže napsat správně.

Většina diskuzí je napsána velmi špatnou gramatikou. Když se podíváte do profilů lidí, kteří tam píší svoje příspěvky, většinou mají informaci, že vystudovali "vysokou školu života" nebo si dali "mateřská, ale určitě né dovolená" . První případ znamená, že to většinou nedotáhli ani k výučnímu listu či maturitě, ale tváří se, že jsou mistři světa a opovrhují intelektuály. Druhý případ jsou maminky, které většinou reagují až přehnaně hystericky. A správná čeština je jim u zádele. Dobře, také někdy napíšu něco špatně. Ale čeho je moc, toho je příliš.

Pamatujete si, jak lidé na facebooku vyjadřovali své postoje k uprchlíkům? Některé matky napsaly svůj negativní postoj na cedulku a daly jí svým dětem, které ji držely a vůbec netušily, co se děje.

Jejich dítě jednou vyroste a třeba bude mít jiný názor na danou problematiku. Na to ti rodiče úplně zapoměli. Pokud se bude dělat nějaká podobná akce, raději prezentujte svůj názor sami za sebe. Nepleťte do toho někoho, kdo tomu ani nemůže rozumět a než něco hodíte na zeď, raději přemýšlejte nad možnými důsledky svého rozhodnutí.

Co napsat na závěr? Nenechte se zbytečně strhnout ostatními. Nenávist není řešení. Na komentáře se dívejte z různých úhlů pohledu. Snažte se je psát gramaticky správně a nebuďte jako ti, co pravopis nerespektují. Nehádejte se s lidmi, u kterých víte, že vás stejně nechtějí pochopit. Je to zbytečné.


Tak co, jaký je váš názor na internetové diskuze a na rádoby slušné Čechy? Svůj názor napište do komentářů.


---

Zdroj obrázku:
http://cestovani.idnes.cz/foto.aspx?r=kolem-sveta&foto1=TOM44429a_pytlik.jpg

 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Cíťa Cíťa | Web | 22. října 2016 v 16:48 | Reagovat

Zajímavá stránka na facebooku je idioti z Novinek. poslední perla kterou na onu stránku přidali, byla něco ve smyslu, že za totality bylo nejlíp a jedinou spásu onen dotyčný vidí v panu Okamurovi, Zemanovi a spojení s Ruskem... :D

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 22. října 2016 v 16:52 | Reagovat

"Jejich dítě jednou vyroste a třeba bude mít jiný názor na danou problematiku." - když se to stane, ti rodiče dostanou infarkt. Pro tyhle typy je nepředstavitelné, aby jejich blízcí měli jiný názor a oni s nimi zůstali v kontaktu.

Ale přesně kvůli diskuzím jsem na novinky už před lety přestala chodit, i na jiných stránkách se diskuzím vyhýbám pod články, u kterých vím, že budou padat názory, které by mě jen zbytečně rozčilovaly, ale ono nakonec to moc nepomáhá. Protože idioti se koncentrují skoro ve všech diskuzích. Jenom tady na blogu mám málokdy strach se do ní mrknout, protože většinu článků komentují zase jen blogeři, a ti jsou trochu vycepovaní z vlastní tvorby, takže umí diskutovat celkem rozumně. A ti, co nejsou, tak většinou stejně napíšou jenom reklamu a článek si ani nepřečtou.

3 Eliss Eliss | Web | 22. října 2016 v 18:30 | Reagovat

Já si ty diskuze pročítám a je to lepší než sbírka anekdot ;-D

4 Andrea V. Andrea V. | Web | 23. října 2016 v 17:39 | Reagovat

Člověk to nesmí brát vážně, pak se skutečně pobaví. Zarážející je spíš fakt, že to většina přispívajících myslí smrtelně vážně

5 winter-snowflake winter-snowflake | 4. listopadu 2016 v 0:45 | Reagovat

[1]: Jop, tam taky chodím. Možná, že sem z ní přidám nějaké screeny a přidám k nim popisky.

[3]: Taky se u nich někdy skvěle bavím. Například zrovna u článků o politice nebo o školství. Ale většinou z nich mám depky.

6 winter-snowflake winter-snowflake | 4. listopadu 2016 v 1:45 | Reagovat

[2]: Děkuji mnohokrát za komentář, souhlasím s tebou.

[4]: Přesně tak.

7 AdaCordella AdaCordella | Web | 4. listopadu 2016 v 9:43 | Reagovat

Souhlasím ve všech směrech, bohužel. Pro zachování vlastního duševního klidu se podobným diskuzím vyhýbám jako čert kříži. Celé novinky.cz a podobné servery mi přijdou účelně zdramatizované právě proto, aby se toho naši "čecháčci" chytli a měli se o čem dohadovat.
Je smutné, kam až lidé ve své nekonečné hlouposti zajdou. Přitom by stačilo jenom o trochu více pochopení a nahlédnutí do vlastní zmrzačené dušičky. Tam by většina lidí měla s nápravami začít.
Naštěstí mi přijde, že se objevuje stále více a více jedinců, kteří jsou schopni objektivního posouzení a vyvažují tenhle smrdutý odpad například svým "sluníčkářstvím", "veganstvím", "nechutným optimismem" nebo jen "zbytečnou tolerancí", takže snad není všem dnům konec a společnost se nějak obrodí :) Jednou k tomu dojde. A doufám, že se toho dožiju :D

8 Skylar Skylar | E-mail | Web | 4. listopadu 2016 v 21:26 | Reagovat

Tak sa pridáva blbka do plusu. Teda z tvojho článku mám dojem, že ma po prečítaní tohto komentáru zaškatulkuješ práve týmto spôsobom (a potom hovorme o odsudzovaní skupiny kvôli jedincom, ehem.) Iste, tvoje myšlienky sú krásne a v naivno utopickom svete by to tak mohlo dokonca aj fungovať, avšak tu a teraz, s takouto úrovňou vyspelosti ľudstva to ešte nepôjde. Ľudia sú už proste takí, nikoho neobhajujem no v istých momentoch čítania tvojho článku som nadobúdala dojem, že konáš presne tak ako tí, ktorím venuješ svoje (aspoň podľa mňa) odsudzujúce slová. Každý kto sa v diskusii vyjadrí proti migrantom je buran? (prosím opravte ma niekto ak som toto slovo použila nevhodne) Keď sa ty vyjadruješ v ich prospech tak je to selektované na tích, ktorí sú poslušní a tí ktorí nie sú, no pokial sa o nich niekto vyjadruje ktriticky tak sa už vyjadruje o celej komunite a týmpádom celok odsudzuje na základe konania jedného?

Chceš aby tvoj ľud resp. ľudia všeobecne pristupovali k migrantom (keď je už táto téma načatá, tak si dovolím chvíľku pri nej zostať) ako k rovnoprávnym občanom demokratického územia, čo je pekné a s čím aj súhlasím, no nedajú mi tvoje náznaky podľa, ktorých by  ľudia bez VŠ, na materskej alebo z nižšej krčmovej neustále kritizujúcej vrstvy nemali mať právo prispievať do diskusii, lebo ich reči sú neoverené bludy. Nepopierateľne máš v istých krajných prípadoch pravdu, to sa však prieči s demokratickým vyjadrovaním názorov. (Aj keď sú to možno bludy, no je na každom z nás, či s tým budem súhlasiť alebo nie.) Ďalej nikto nemôže vedieť, že človek na druhom konci kábla má prečo tristomilión preklepov, či nebodaj netrpí neakou vrodenou poruchou, čo mu znemožní sústredenie sa napríklad.
No to s tými deťmi, to aj mňa rozčuluje a nielen tebou popísaný prípad ale tak isto publikovanie až príliš intímnych fotografii na sociálnych sieťach a podobné veci, ktoré ešte nemôžu ovplyvniť. To mi príde choré.

Nuž a popravde, ja osobne už dlhšiu dobu nenavštevujem pseudospravodajské servery, keďže mnohím ide o návštevnosť a spomínané diskusie častokrát vyprovokujú schválne tými svojimi pokrútenými polopravdami. Berie tie servery ešte vôbec niekto seriózne?

No ale taká čerešnička na torte, ževraj:"Nenávisť nie je riešením." Zase schvaľujem, ale tak prečo cítim z tohoto článku nenávisť voči ovcoidným spoluobčanom? Vieš čo robila každá osobnosť, ktorá naozaj čosi zmenila? Šla príkladom. Na miesto kritizujúcich prejavov. Vlastne kritizovali práve svojím "vzorovým konaním" aj navzdory častému nesúhlasu.
Aký vzor poskytuješ ty? Aby si každý komu sa dačo na tomto krutom a nespravodlivom svete nepáči vylial svoje srdce blogu a potom sa vrátil k tomu čo robil dovtedy?

Nechcem aby niekto moje čisto subjektívne otázky považoval za prejav pohŕdania, sú to čisto len rečnícke otázky položené s cieľom rozprúdenia ďalších úvah prípadne aj debaty. Každopádne vďaka za článok, ktorý dal kolieska v mojej hlave do pohybu. Už dávno som čítala článok, čo by vo mne vyvolal kladné i záporné pocity zároveň.

9 Standa Standa | Web | 16. listopadu 2016 v 14:29 | Reagovat

K tomuto tématu jsem tuhle četl dobrou úvahu:

http://archiv.ihned.cz/c1-65504790-socialni-site-milose-cermaka-nazory-jsou-jako-dira-v-zadku

10 majuar majuar | Web | 21. listopadu 2016 v 13:30 | Reagovat

Stopocentní souhlas :) Upřímně na Novinkách se do diskuzí raději nedivám, bolesti žaludku mám i bez toho, nicméně právě komentáře pod některými videi (ano, zejména u Kovyho, protože ten se občas i těm aktuálním tématům věnuje a jeho video Komentáře je krásným shrnutím toho, s čím se může člověk na netu v diskuzích potkat) mému zraku neujdou...

11 Vědmi Vědmi | Web | 21. listopadu 2016 v 14:54 | Reagovat

Vždycky padám, když vidím, jak se daří některým lidem procpat komunisty, uprchlíky a podobně i pod článek, dejme tomu, o umění. Au.

12 Katarína Katarína | Web | 21. listopadu 2016 v 15:40 | Reagovat

U nás je to o tom istom. S tým rozdielom, že my máme týchto ľudí v parlamente. A keby len v jednej strane... Preto mám vytipované stránky, ktoré ich parodujú alebo na nich vtipne poukazujú (vtip sa ukrýva najmä v komentároch pod "ukážkou"). Teda niečo na spôsob tebou spomínaného Obludária, len sú stále aktívne. Dobrá správa ale je, že jeden z ľudí, ktorý takýmto spôsobom upozorňuje na extrémistov dostal Bielu vranu.

13 naoki-keiko naoki-keiko | 21. listopadu 2016 v 15:51 | Reagovat

Vyjádřím se takhle:
Diskuze na internetu v podstatě neexistuje, všichni se buď strašně vychvalují anebo se tam ubíjí za rouškou "anonymity" (protože vyhledatelná jsi vždycky). Když chce jít rozumný a slušný člověk se znalostí gramatiky na internetovou diskuzi, musí se předávkovat nejdřív amfetaminem, aby to vydržel...

14 Katuš Katuš | Web | 21. listopadu 2016 v 16:29 | Reagovat

Nebudu nijak hájit pablby z Novinek.cz, protože už při volbách Trumpa, které jsem sledovala jak na BBC, tak na Novinkách, jsem myslela, že prostrčím ruku obrazovkou a umlátím každého debila, kdo tam vyplodil sebemenší hrůzu.

Ti lidé, to jsou jenom balíci (a teď nemusí znamenat, že jsou z vesnice), kteří nedokáží z několika úhlů posuzovat dané téma.

Avšak velice dobře si uvědomuji, odkud tahle prostota pochází. Češi vždy jako malý národ trpěli nadvládou větších a bylo jim vždy diktováno bez jejich souhlasu. Ať jde o 400 let Habsburků nebo 2. světovou nebo 40-50 let Rusů, vždycky jsme museli držet krok. Teď máme zase pomyslnou nadvládu EU která diktuje, tak proto zejména levicová část, sympatizující s Komunisty a jimi podobnými, reaguje agresivně. Nutno podotknout že se jedná především o sortu lidí, která nikdy nedostala tvrdou politickou sprchu. Pak je tam další skupina lidí a to jsou přesně ti, které jsi popsala. Všechno vědí, všechno znají, proto si nic nemusí ověřovat a pak to takhle dopadne.

Zase ale nemůžu říct, že oni jediní mluví z cesty. Takový extrémní Sluníčkář, to taky není žádná hitparáda. Až přehnaný optimizmus a neschopnost zvažování rizik je taky dovede ke slušným perličkám.

Ono aby člověk mohl slušně a na úrovni diskutovat, je potřeba býti tím správným skeptikem a občas i cynikem, aby pak jakékoliv polemizování bylo intelektuálně výživném.

Třeba uprchlíci. Osobně názor na jejich vyhlazení nepodporuji, ale ani nepodporuji jejich masové přijímání. Jejich morální kodex je s naším absolutně neslučitelný, pokud jde o některé jedince. Jestli nastane případ, že se budou chtít asimilovat a respektovat naší mentalitu, práva, pravidla, jsem více než otevřena je přijmout. Pokud ne, promiňte, ale tahle země není pro vás. Samozřejmě můj názor není to pravé a taky by se dalo na hodiny o něm diskutovat, ale o to právě jde. Najít TEN bod zlomu o to jde. Ne se zrafat a navzájem ponižovat.

Navíc moderní internetové diskuze jsou právě na to stavěny, takže nějaké konstruktivní debaty se tam opravdu nenajdou. Ale pokud se chce někdo pobavit, je to to nejlepší místo kam zamířit.

15 hedd hedd | Web | 21. listopadu 2016 v 17:13 | Reagovat

Myslím, žes to všechno shrnula více než dobře. :)
Taky mě to štve, ne-li nasírá.

16 Katarína Katarína | Web | 21. listopadu 2016 v 17:20 | Reagovat

[14]: Zareagujem len na túto časť: "Češi vždy jako malý národ trpěli nadvládou větších a bylo jim vždy diktováno bez jejich souhlasu. Ať jde o 400 let Habsburků..."

U nás to verejnosť interpretuje rovnako. Ako 1000 ročnú porobu. Ak už hovoríme o (ne)kvalitných a (ne)overených informáciách, neuvažovali ste niekedy nad tým, že ide len o mýtus? Nezaujímam sa o českú históriu, ale viem určite, že ľudia žijúci na terajšom slovenskom území nemali až do 20. rokov 19. storočia so žiadnou "diktatúrou" problém. "Neexistujú historické pramene, ktoré by obsahovali záznamy utlačovaných slovenských súčasníkov o svojej päťstoročnej, sedemstoročnej alebo deväťstoročnej porobe." (Findor, 2013, s. 73)

Ako som povedala, nepoznám dobre českú históriu, ale nie je možné, že máte podobný mýtus ako my? O tzv. mýte obete zase hovoria V. Krivý a E. Mannová, kde práve spomínajú aj českú verziu tohto mýtu, ktorá je pevne spojená s tým predchádzajúcim. Dovolím si preto citovať naozaj, naozaj dlhý odstavec, možno vám pomôže rozšíriť si obzory a pouvažujete nad pravdivosťou všetkých "diktatúr", ktoré ste spomenuli (najmä teda nad Habsburgovcami a Bruselom) a budete v overených zdrojoch hľadať nové informácie:

„Vrchol českej hitparády utrpenia tvorí mýtus tristoročnej poroby. Na jej začiatku bola bitka na Bielej Hore (1620), ktorá sa v národnej pamäti Čechov zakorenila ako začiatok českého útlaku pod jarmom katolicizmu a cudzieho panstva. Najsilnejším obrazom je v tejto súvislosti poprava „českých pánov“ na Staromestskom námestí. Strata práv a štátnosti sa však v skutočnosti nespájala s Bielou Horou. Habsburgovci sedeli na českom tróne už od roku 1526 a po roku 1620 nezanikol ani stavovský politický systém, ani autonómia krajín českej koruny. V českej mytológii 20. storočia dominuje – rovnako ako v Poľsku aj vo viacerých ďalších stredoeurópskych krajinách – predstava „obete mocných susedov a opustenosti spojencami“ (u nás napr. mníchovské trauma či pocit opustenosti Západom v roku 1968). rozbitie prvej Československej republiky a nacistickú okupáciu dávali Česi do súvislosti s „odtrhnutím sa Slovenska“. Mýtus slovenskej zrady – „noža do chrbta“ („kudly do zad“) bol potom v pozadí českej nedôvery k snahám o samosprávu Slovenska až do konca spoločného štátu.“ (2013, s. 78)

Obe citácie pochádzajú z knihy Mýty naše slovenské.

17 Avilan Avilan | Web | 21. listopadu 2016 v 18:07 | Reagovat

Proto je lepší podobné diskuse ani nečíst. Člověk se jenom naštve, protože si všimne, kolik kolem něj žije "volů". Co se týče uprchlíků, na to mám svůj názor, ale raději ho tady psát nebudu :D. Jde o to, že lidé mají své představy, které považují za jedinou pravdu. A do všeho cpou politiku, do všeho...

18 Kazimír Kraťas Kazimír Kraťas | Web | 21. listopadu 2016 v 18:49 | Reagovat

Jsem zoufalý ošklivý panic se zanedbatelným IQ i délkou údu a s komplexem méněcennosti. Zoufale potřebuji vaši pozornost. Potřebuji vaše komentáře, až už utěšující či lítostivé, nebo nenávistné. Prostě potřebuji mít pocit, že se o mne někdo alespoň jednou v životě zajímá, ať už v dobrém, nebo špatném. Potřebuju to snad ještě naléhavěji než první sex, funkční pistoli, nebo preventivní proplesknutí, abych se konečně probral a přestal ze sebe dělat šulina na těch internetech.
Jedná se sice o reklamu, ale alespoň jsem upřímný, říkám to narovinu a racionálně vysvětluji důvody, proč stojím o větší návštěvnost. Krom toho - za každou jednotlivou návštěvu na mém blogu se o jednu vteřinu zkrátí čas, zbývající do ztráty mého panictví! A to se vyplatí, zvláště jste-li filantropové!

19 noctiflora noctiflora | E-mail | Web | 21. listopadu 2016 v 21:11 | Reagovat

Napsala jsi do článku snad všechno, co mě kdy na komentářích na Novinkách štvalo. Jednou jsem tam šla s naivní představou, že najdu nějaké smysluplné komentáře, nejlépe s fakty, ovšem nakonec jsem byla nemile překvapená, stejně jako ty. Teď už se tam pro jistotu ani nedívám, jinak bych se musela minimálně měsíc choulit pod dekou s kakaem a uvažovat, co to ty lidi popadlo. Komentáře, ve kterých někteří (kolikrát dokonce většina) podporují násilné chování, klidně i na dětech, ve mně vyvolávají takové znechucení, až si občas říkám, jak je možné, že lidský druh ještě nevymřel. Zřejmě jsem narazila taky na podobný komentář jako ty, kde lidem nepřišlo nic špatného na smrti nevinného člověka, ještě k tomu dítěte, protože je to přece uprchlík.

Šovinismus, homofobie, rasismus... To všechno v úhledném balíčku a ještě s neskutečnými gramatickými hrubkami. Ale oni mají přece pravdu, že.

20 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 21. listopadu 2016 v 22:34 | Reagovat

Jednou jsem četla článek o odsunu Němců z Brna po 2. sv. v. (docela brutální kapitola našich dějin, o které se donedávna nemluvilo). Otevřela jsem si komentáře a vyrazilo mi dech, co jsem tam našla. Myslela jsem si, že lidi budou rádi, že se konečně otevřeně mluví o něčem, o čem pravděpodobně dodnes neslyšeli. V článku se mimo jiné psalo, že ti Němci  byli lidé, kteří v Brně žili po generace, většina rozhodně ne nacisti. A že při tom odsunu umřelo spousta nevinných lidí včetně dětí.
A komentáře? Dozvěděla jsem se, že naše generace rýpe do věcí, do kterých nemá, protože neví roupama coby. A že Němcům dobře tak, prý je měli rovnou všechny pověsit.
Br. Děsí mě, že takoví lidé tu žijí s námi.

21 winter-snowflake winter-snowflake | 21. listopadu 2016 v 22:43 | Reagovat

Páni, já mám zase článek na titulní straně! Děkuji všem za pěkné komentáře, udělaly mi obrovskou radost!

22 winter-snowflake winter-snowflake | 21. listopadu 2016 v 22:50 | Reagovat

[10]: Díky moc za tvůj komentář! Kovyho sleduji pravidelně, protože má fakt dobré postřehy a to video o kterém mluvíš mě z části inspirovalo k napsání tohoto článku.

[11]: A úplně nejlepší je, když vrazí svůj názor na politiku i do článku o zvířatech v zoo. Ti lidi jsou už fakt nemocní.

[13]: Souhlas!

23 winter-snowflake winter-snowflake | 21. listopadu 2016 v 22:51 | Reagovat

[9]: Díky za tip, ten článek je skvělí!

24 Veronika Veronika | E-mail | Web | 21. listopadu 2016 v 22:54 | Reagovat

Pregnantně vyjádřeno. Děkuji!

25 winter-snowflake winter-snowflake | 21. listopadu 2016 v 22:59 | Reagovat

[15]: [17]: Díky!

[19]: Mám úplně stejné pocity jako ty, taky nepobírám, jak mohou přát smrt dětem, které za nic nemůžou.

[20]: Jop, nechutné.

26 winter-snowflake winter-snowflake | 21. listopadu 2016 v 23:00 | Reagovat

[24]: :-)

27 Katuš Katuš | Web | 22. listopadu 2016 v 0:23 | Reagovat

[16]: Reakci jsem si přečetla a ačkoliv jsme v něm odbočily od tématu, připadá mi zajímavé na něj odpovědět.

Bohužel českou historii z nám pouze jako maturant, takže nemohu použít podklady z odbornějších knih, které by my mohly můj názor pevněji podložit. Avšak nejdříve než přistoupím k debatě, chci jen upřesnit význam slova "Utlačovat", který mohl být zavádějící.

Jako definici diktatury chápeme vládu jednoho jedince (či jedinci) s absolutní mocí nad veškerým spravováním státu. V moderní době jsou velmi dobrými příklady Kuba a ISIS, kteří jedou bomby na svých územích, jak jen se jim to zamane.

Slovo utlačování, pravda, by bylo lepší použít do období Českých dějin v rozmezí 18.-19. století, kdy byla vláda Habsburské monarchie na našem území intenzivnější a v 50. letech 19. století vyvrcholila Bachovským absolutismem, kdy bylo slovanské obyvatelstvo nejvíce utiskováno. Navíc je faktem, že úředním jazykem byla Němčina a do vyšších funkcí byli dosazováni Němci. Více poté Osvícenství, stavba Národního divadla, Pasivní rezistence a tak dále a tak dále. Toť vše bylo důsledkem oprese Čech Habsburky a poté Rakousko-uherskem v pozdějších dobách.

Upozorňuji, čerpám pouze z informací, které mám a proto je nemohu odborněji doložit.

Ano, nežili naši občané v diktatuře, ale v utlačování zajisté. Po První světové válce, když vzniklo Československo, se mohli občané ztotožnit s vlastní identitou, jenže tato léta svobody trvala zhruba 20 let, než byli Čechy a Morava vyhlášeny za protektorát, jehož správu vedl kdo jiný než sám Heinrich a to už se dá pokládat za určitou formu diktatury. A v neposlední řadě Komunismus, jehož ozvěny můžeme vidět i dnes, skrze naše rodiče či babičky. Při čemž byl 68 rok zlomovým, kdy spojenci Varšavské smlouvy najeli se svými vojsky do Prahy(U nás se připomíná jako Pražské jaro). Navíc cenzura, monster procesy podle mého nejsou neznámými pojmy ani na Slovensku.

Nežili jsme v diktatuře, ale v určitém stupni útlaku ano a proto si jej lidé pamatují a velice špatně, jak u nás tak na Slovensku, jej snášejí. Proto negativní až xenofobní postoj vůči menšinám s náboženstvím, které špatně vyložené a systémem, který klade absurdní podmínky, je určitou obranou vůči budoucím možným konfliktům.

Právě toto za určitého předpokladu, jsem pokládala za jednu z možností, která vede k jednání lidí v diskuzích. A pak je tu druhá možnost a ta je jednoduchá. Prostě jsou to debilové, kteří mají o kolečko míň a někde se prostě projevit musí.

Samozřejmě děkuji za zajímavou myšlenku, protože je i dosti možné, že v určitém slova smyslu se vidíme jako oběti stále ušlapávané systémem. Avšak proč, k tomu by bylo záhodno přizvat psychologa či sociologa, který určitě má mnohem více podkladů pro obohacení naší debaty.

28 Jana Jana | E-mail | Web | 22. listopadu 2016 v 12:56 | Reagovat

Miluj internetové diskuze :) V nich právě kvete debilita národa :) Jakéhokoliv, nejen českého. Prostě internet a druhá identita každého z nás :)

29 Melkora Melkora | Web | 22. listopadu 2016 v 19:52 | Reagovat

Jakkoliv sdílím autorčino znechucení, nemyslím si, že diskutéři z Novinek jsou reprezentativním vzorkem Českého národa. Jak jsem se sama mnohokrát přesvědčila, s Českým národem to není zdaleka tak strašné. Sice brblá, ale dokáže se vypnout k nebývalým obětem i soucitnosti. Alespoň jeho část.
Což ještě neznamená, že je na místě idioty z Novinek podceňovat. Tahle a podobné platformy jim totiž dodává nejen prostor, ale i pocit sounáležitosti. A kromě toho i zdání legitimity a normalizace své idiocie. A svorní idioti jsou vždy velmi nebezpeční.

30 sportovnii sportovnii | Web | 23. listopadu 2016 v 1:09 | Reagovat

[22]: Jo,to oni klidně i do článku o pěstování ředkviček nacpou uprchlíky

31 Wendy Wendy | Web | 23. listopadu 2016 v 6:09 | Reagovat

Jestli tě to trápí,tak to nečti😂😂😂

32 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 23. listopadu 2016 v 9:14 | Reagovat

Zrovna novinky jsou plné trollů.

33 hinson hinson | Web | 4. ledna 2017 v 10:58 | Reagovat

Internetové diskuze jsou tématem pro bakalářku, a to jak z psychologie, tak i z další spousty věd, ale novinky/idnes jsou většinou plné názorů "expertů", přičemž úroveň těch na idnesu je vyšší... ono to není jen v ČR, takže víceméně klid. :)

34 ROSE PEREZ ROSE PEREZ | E-mail | Web | 22. února 2017 v 10:19 | Reagovat

Byl jsem ženatý s manželem po dobu 5 let jsme žili spolu šťastně pro tento let a teprve on cestoval do Itálie pro služební cestu, kde se setkal s tou dívkou a od té doby jen nenávidí mě i děti a milují ji. takže když můj manžel vrátil z výletu řekl, že nechce, aby mě a mé děti zase vidím tak, že nás vyhnal z domu a pak on již šel do Itálie vidět, že další ženu. tak jsem a moje děti byly nyní tak frustrovaný a já byl jen zůstat s maminkou a já nebylo možné léčbu dobře, protože moje matka se provdala za jiného muže poté, co můj otec smrti, takže člověk se vdala, aby nebylo jí dobře léčbu, i a moje děti, pokud to zmást a jsem hledal způsob, jak dostat svého manžela zpět domů, protože mám rád a opatrovat ho to natolik, jeden den, jak jsem byl procházení na mém počítači jsem viděl svědectví o toto kouzlo kolečkové svědectví sdílené na internetu dámou a zapůsobit na mě tak moc jsem také myslet na to zkusit. Zpočátku jsem byl vyděšený, ale když jsem myslet na to, co mě a moje děti procházejí, takže jsem s ním spojit a on mi řekl, že zůstat v klidu za pouhých 24 hodin, že můj manžel přijde zpátky ke mně a podle mého nejlepšího překvapení jsem obdržela telefonát od mého manžela na druhý den ptát po děti a já zavolal a řekl své problémy řeší své dítě. takže to bylo, jak jsem si zpátky svou rodinu po dlouhé namáhání brzdy až zlým dáma, takže s tím vším pomoci od chci vám všem na tomto fóru, aby se mnou říci obrovské díky a budu také rada pro některého v těchto nebo podobných problémů nebo jakékoliv problémy by mu měl také kontaktovat jeho e-mail je je řešením všechny vaše problémy a nesnáze v životě. opět jeho e-mailové adresy (drodion60@yandex.com) nebo volejte +2347057623144 NEBO +2349060503921.
On je Specializujeme se na tyto hláskovat.
(1) Pokud chcete, aby vaše ex zpět.
(2), pokud budete mít vždy špatné sny.
(3) Chcete-li být podporovány ve vaší kanceláři.
(4) Pokud chcete ženy / muži běžet po vás.
(5) Pokud chcete dítě.
(7) Pokud chcete svázat si manžela / manželku, aby vaše navždy.
(8) Pokud budete potřebovat finanční pomoc.
(9) Jak jste byl scammed a chcete obnovit jste ztratili peníze.
(10) Chcete-li zastavit svůj rozvod.
(11), pokud chcete rozvést svého manžela.
(12), pokud chcete, aby vaše přání má být poskytnuta.
(13) těhotenství kouzlo počít dítě
(14) zaručí vám vyhrát nepříjemné soudní spory & rozvod bez ohledu na to, jak jakém stádiu
(15) Zastavte vaše manželství nebo vztah z rozpadá.
(16), pokud máte nějaké nemoci, jako je (H I V), (rakovina) nebo jakékoliv nemoci.
ještě jednou ujistil, že ho kontaktovat, pokud máte jakýkoliv problém, který vám pomůže. Jeho e-mailová adresa je (drodion60@yandex.com) nebo volejte +2347057623144 NEBO +2349060503921.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zdroje obrázků v menu:
http://www.gettyimages.in/
http://thediaryofahufflepuff.tumblr.com/
tumblr.com