"Černý humor je, když máš písek v oku. Morbidním se stává ve chvíli, když máš oko v písku."

Protest Sáry Holanové proti kožešinovým farmám

8. června 2017 v 19:58 | Winter |  Články
Sáru Holanovou sleduji už nějakou dobu. Stejně jako Fattyho. Její videa jsou zajímavá a líbilo se mi, jakým způsobem se postavila proti DeniseTV/Luboš. Pokud nevíte o co jde, tak youtuberka Denisa natočila video s čivavou ve vaně. Její pes se měl podle vyjádření jejího otce jen koupat. Jenže každému, kdo má oči, musí být jasné, že jej týrala. Luboš se celou kauzu snažil vysvětlit, ale znemožnil se ještě více. Prý celé video natáčeli přes greenscreen a pes ve vodě vůbec nebyl. Leda hovno.

Každý, kdo se trochu zajímá o editaci videozáznamů ví, že pracovat s vodou přes zelené plátno je nesmírně složité. Navíc mi nepřipadá, že by jejich videa byla kdovíjak profesionální zpracovaná. Nejen po vizuální stránce, ale zejména po obsahové. Luboš si prý scénáře ke všem videím vytváří sám a nutí své dcery, aby dělaly vše, co chce. Sledovala jsem je a připadají mi fakt divné. Neupřímné až křečovité. Ale tohle je věc názoru.



O nich však dnešní článek nebude. Včera jsem viděla Sářino video o tom, jak se na dvanáct hodin nechala na Staroměstském náměstí zavřít do klece na protest proti kožešinovým farmám. Její jednání plně podporuji.

Kožešinové farmy jsou barbarské a neuctivé ke zvířatům, které musí trpět kvůli lidské aroganci. Lidé, kteří nosí pravé kožichy považuji za velmi omezené a lhostejné. Nelíbí se mi to. Žijeme v jednadvacátém století a máme možnost vyrábět kožešiny z umělých vláken. Jsou nejen levnější, ale i mnohdy lépe vypadají. Navíc nošením umělotin dáte najevo, že nejste necitlivý k utrpení těch, kteří se bránit nemohou.

Abych byla v obraze, tak jsem si pustila obě videa. Jak Sářinu akci tak i Týnušinu reakci. Reakce Třešničkové mě vůbec nepřekvapila. Často se ztrácí ve svých slovech a mám takový pocit, že místy ani netuší, co říká. Ve videu tvrdí, že mladší generace nemá ten správný názor. Znamená to, že každý, kdo nesouhlasí, má automatický špatný názor? Dole v komentářích navíc kdákala něco o tom, že to bylo "špatně zvolené slovíčko". Aha. Tak to si měla scénář videa daleko lépe promyslet.

Nedomnívám se, že by mladší generace měla horší názor. Naopak. V prváku na střední jsem se dostala do konfliktu s holkou, která považovala nošení pravých kožichů za normální. Nelíbilo se mi to už tehdy. Pár lidí se mnou tenkrát souhlasilo. Dle mého úsudku je zcela správné, když si tak mladá generace vytvoří vlastní názor na danou problematiku. Mám dojem, že slečně vadí jakýkoliv jiný názor, který jí připravuje o dokonalou masku, se kterou vystupuje na Youtube.

Týnuš nepovažuji za nijak inteligentní. V jednom komentáři tvrdila, že se zvíře po zabití zpracuje celé. Ani omylem. S jejich mrtvolami je nakládáno jako s odpadem a na trh jde pouze kůže. Youtuberka tvrdila, že se maso z norků či lišek zpracovává do restaurací. Ha ha ha. Týnuš se z toho zase chtěla vykecat, jenže se jí to moc nepovedlo. Schválně jsem si na internetu hledala nějaké restaurace s liščími či norkovými specialitami a nic jsem nenašla. Takže zase lhala. Ale ne, vlastně jen zvolila špatná slovíčka.


Můj komentář pod videem od Týnuš. Docela by mě zajímalo, jestli na něj zareaguje. Ale asi ne.

Je jí jedno, jakým způsobem zvířata trpí. Ale důležitější pro ní je, že díky kožešinovým farmám mohou módní návrháři vyrobit "luxusní kožíšky" a ty pak prezentovat na nějaké trapné přehlídce. Pokud se podíváte na internetové fotky i videa, můžete vidět, jakým brutálním způsobem jsou zvířata usmrcována. Jsou buď otrávena plynem nebo zabita elektrickým proudem, aby se kožešiny nepoškodily.

Kdyby měla Týnuš mozek místo značkové rtěnky, tak by si uvědomila, že se takto akorát znemožňuje. Ale netýká se to jen jí. Mnoho blogerek propaguje například kosmetiku, která je testována na zvířatech. A mnohdy ani o tom neví. Hlavně, že má nějakou značku. Nebo také nevědomky podporují nadnárodní značkové korporace provozující továrny v Asii.

Asijští dělníci pracují za velmi směšnou mzdu a mnohdy v naprosto nevyhovujících "bezpečnostních" podmínkách. Pokud vás podobná tématika zajímá, tak se podívejte na Sweatshop. Je to reality-tv o módních blogerkách a blogerech, kteří jdou pracovat do továren společností vyrábějící značkové oblečení. Je to velmi zajímavý pořad. Vážně stojí za to a měl dokonce i smysl, protože jedna z blogerek se stala aktivistkou za lidská práva.

Týnuš sice říkala, že jí to moc mrzí, ale moc jistě nezněla. Něco jiného by bylo, kdyby uznala chybu, omluvila se a šla si také do té klece sednout. Tímto gestem by podpořila aktivisty i zákon zakazující kožešinové farmy. Ale Třešničková zůstala pouze u slov.
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 GVKB GVKB | E-mail | Web | 9. června 2017 v 4:23 | Reagovat

:-) Ano, musíme kapitalisty eliminovat, aby zde mohl kapitalismus fungovat:-)

Může fungovat kapitalismus, bez kapitalistů? Z dálky to vypadá, že kapitalismus nemůže fungovat bez kapitalistů, ale z blízka zjistíme, že kapitalismus bude bez kapitalistů fungovat dokonale. Kapitalismus je v krizi, díky sobeckým kapitalistům! Kdo je z blízka pravým kapitalistou? Pravým kapitalistou je lhář a zloděj! Nadbytek vzniká díky nedostatku, aby zde mohla být kapitalistická elita, tak zde musí být chudá dělnická třída, která je otrokem dluhů, a nemá žádnou naději na to, že se bude mít lépe.

Vše je zde jenom oceán složený z hologramů, ano vesmír a život to je jenom hologram, vědci už dokázali to, že hmota je jenom energie, tedy logicky je hmota inteligentní hologramem, který vytváří iluzi hmoty. Pokud něco fotografujete, tak na fotkách jsou hologramy, a váš fotoaparát nebo mobil je složen z hologramů. Jak vlastně zde vzniknul z opice člověk? Na to je mnoho teorií, a tím je zde i mnoho vědeckých konfliktů, mezi zastánci těchto teoretických modelů o vzniku člověka.

Vývoj u všeho je následkem experimentů, na tom se všichni shodneme, kdysi dávno navštívily naši planetu inteligentní hologramy z jiné planety ve vesmíru, a měli zde sex s opicemi, následkem byl vznik člověka, ostatně v Bibli je o tom zmínka, stačí pečlivě číst tuto knihu. Mimozemšťané to byli vojáci, co se zde ukryli před nepřátelskými mimozemskými vojáky, jelikož v této části vesmíru válka skončila, tak zde už nejsou mimozemští vojáci.

Odpovědí na otázku vesmíru a života je tedy to, že vše je inteligentní hologram, a realita je iluze vytvořená hologramy. Kapitalisté co zde mají moc a bohatství, jsou mimozemskými viry, co na nás sobecky parazitují, protože náš imunitní systém je díky degeneraci uboze zabezpečen, proti mimozemským virům. Podívejme se na prezidenty a ředitele vědecky zblízka, a porovnejme jejich myšlení a chování s mimozemskými viry, výsledkem bude konstatování, musíme kapitalisty eliminovat, aby zde mohl kapitalismus fungovat.

2 Jana Jana | E-mail | Web | 9. června 2017 v 8:21 | Reagovat

Někdy jsou i špatně zvolená slova lepší pomocí, než jen klábosení v hospodě. Obzvláště u lidí, kteří jsou teď "IN" a částečně ovlivňují mladé lidi.

A hodně lidí má místo mozku značkovou či neznačkovou rtěnku a je velice významných, protože prostě taková je doba no ... Málo inteligentních lidí jde tak vidět. Já si pořád říkám, že je to tím, že se rádi smějeme hloupým lidem ...

3 Lenka Lenka | 9. června 2017 v 11:52 | Reagovat

Souhlasim s tebou. Nechapu, proc by se kvuli nejakemu trendu mela zabijet nevinna zviratka. Je skvele, ze parlament odhlasoval zákon proti takovým farmam. Jen by me zajímalo, jak takový zákon bude v praxi vypadat. xD

4 Matthias Matthias | 9. června 2017 v 12:07 | Reagovat

"Kožešinové farmy jsou barbarské a neuctivé ke zvířatům, které musí trpět kvůli lidské aroganci" - doufám, že jsi vegan, jinak jsi pokrytec a můžeš se jít rovnou upálit.

5 Matthias Matthias | 9. června 2017 v 12:07 | Reagovat

[3]: blbě

jako úplně každej zákon

6 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. června 2017 v 12:20 | Reagovat

Jo, kožešinové farmy jsou problém kvůli zacházení se zvířaty, stejně jako případně špatné podmínky velkochovů, pokud ty podmínky jsou opravdu špatné a podobně.
Nevidím ale problém ve zpracovávání pravých kožešin bez dalšího. My třeba chovali králíky a kožešiny jsme nezpracovávali. Ale vzpomínám si, že děda, který je taky choval, je "zpracovával". Vždycky když zabil králíka, tak staženého ho předal babičce ke zpracování v kuchyni, kožešinu pak vyčistil, natáhnul, nechal vysychat a jednou za čas objížděl vesnice "kožešník" (fakt teď nevim ten správnej název:D) co tyhle kůže vykupoval a zpracovával dál. Jelikož nejsem proti chování zvířectva pro zužitkování a ve slušných podmínek, natož domácích, vůbec neprotestuju ohledně chování jatečních zvířat, nevidím nic špatného ani na zpracováním jejich kůží a pak následně třeba nošení pravých kožešin.

Takže jasně, pořád se v tom objevuje problém chovných podmínek a asi nevyhnutelný problém blbých podmínek pro všechny velkochovy a farmy soustředěné na co nejvyšší zisk za co nejnižší náklady bez velkého ohledu na samotná zvířata, ale protestovat proti pravým kožichům jako takovým nebudu stejně jako nikdy nebudu protestovat proti konzumaci masa. Jo, když půjde o zvíře, co během svého chovu sotva přežívá, pak jenom použijou kožešinu a tělo "vyhodí", to asi chce zásah. Celkově ale odsoudit veškeré používání pravých kožešin pak z druhé strany znamená stále třeba zabít jiné zvíře na maso a vyhodit jeho kůži, která by šla jindy zpracovat. Tohle se samozřejmě ve velkém neděje a mnohem častější je ten první případ, ale přesto.

7 equus-universe equus-universe | Web | 9. června 2017 v 13:13 | Reagovat

vždycky sem měla nutkání na ty lidi v klecích vyběhnout s modrým sprejem a postříkat je.
ne ani tak kvůli tomu, že bych nesouhlasila, ale nesouhlasím s celkovým odsuzováním... i proto, že tito lidé si pak půjdou dřepnout před vstup na Pardubické dostihové závodiště během Velké Pardubické, protože vůbec neví vůbec nic o tom že dostihy se tu běhají i jinde, a nedokážou ani dostatečně rozlišit Steeplechase, překážkové a rovinné dostihy... Něco si vygooglí na internetu a podle toho jedou... Loňská fraška se stříkačkama byla fakt ubohá, stejně jako před tím salám zulejka... a skutečně mluvím o hnutí obraz, které právě cestuje s klecma.

8 Morgan Morgan | 9. června 2017 v 14:08 | Reagovat

[4]: Jestli nevidíš rozdíl mezi chovem zvířat pro kožešinu a kupříkladu domácím chovem slepic/prasat pro vejce a maso, tak je mi tě líto.
Kožešina se dá skvěle nahradit umělou a mnohdy vypadá lépe, takže tak úplně nechápu význam pravé kožešiny (?), ale jedl si někdy náhražku masa a sýrů pro vegany? Dobrou chuť....
Opravdu nevidím důvod proč by někdo nemohl odsuzovat chování a zabíjení zvířat jen pro jejich kůži/srst a doma na dvorku chovat dobytek. To jsou úplně jiné podmínky a zvířatům se tam nijak neubližuje a nejsou tolik omezovaná (nemluvím tu o velkochovech, to je samozřejmě úplně jiná pohádka..).

9 Karol Dee Karol Dee | Web | 9. června 2017 v 14:40 | Reagovat

[8]: Plus dodám docela důležitý aspekt, a to že norci a lišky z principu nejsou domestikovaná zvířata (pak by totiž ztratila kvalitu srsti). Trápí se už při podmínkách, které by třeba pes zvládl bez problémů. Ale to, co se děje na kožešinových farmách, je ještě daleko za tímto bodem.

10 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 9. června 2017 v 16:29 | Reagovat

[1]: Nenadeklovanej už jsi fungovat zkusil, nebo ještě ne?

Tak nějak. Jako kdybysme všichni v zimě bez kožichů museli nutně zmrznout.

11 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 9. června 2017 v 17:18 | Reagovat

Jak píšeš - kožešinové farmy jsou krutá zbytečnost. Nikdo nepotřebujeme pravý kožich, nežijeme v době kamenné (jak píše Poděs, fakt bez kožichu z norka neumrzneme).
Chápu ale i čtvrtý komentář - ani jíst maso není nutné, i když spousta lidí pořád věří tomu, že vegetarián (nebo nedej bože vegan!) musí do roka a do dne, co přestane jíst maso, umřít.
Každopádně u hospodářských zvířat aspoň člověk může ovlivnit to, jak žila. Můžeš si kupovat maso, mléko a vajíčka z farmy a máš jistotu, že nejíš slepici/vejce od slepice, která strávila život v kleci.

12 Winter Winter | Web | 9. června 2017 v 18:28 | Reagovat

[1]: Už to neber.

13 DRAK DRAK | Web | 9. června 2017 v 19:28 | Reagovat

1.miluji zvířata
2.farmy nepodporuji
3.po zrušení farem vzroste pytláctví a černý obchod s kožešinami
4.pokud není v tomhle svět zajedno, pak to bude jen horší
5.poptávka po kožešinách neklesá - budou mnohonásobně více zabíjena zvířata ve volné přírodě
6.pokud se zakážou cigarety- přestanou lidé kouřit? ne. trh ovládnou překupníci = s kožešinami to bude úplně stejné
děsivé, smutné...ale pravdivé

14 DRAK DRAK | Web | 9. června 2017 v 19:29 | Reagovat

fajn, napsal jsem názor, který spadl do spamu. hm, diskuse se asi nepřipouští...no nic, půjdu na jiné, demokratické blogy

15 Winter Winter | Web | 9. června 2017 v 19:35 | Reagovat

[14]:  To je divný, já komentáře nemažu, udělalo se to automaticky. Ale každopádně ho máš zpátky a můžeš si tady napsat co chceš.

16 D D | Web | 9. června 2017 v 20:28 | Reagovat

Když to tak čtu, jsem moc rád, že tyhle české Youtubery nesleduji. Ale ke kožešinovým farmám - jak už psal DRAK dokud bude poptávka bude i nabídka, legální nebo nelegální. Navíc pokud chceme být takový ochránci přírody, měli bychom se zamyslet nad vším i ve větším rozsahu. Co se stane, když hodím na pole pravou kožešinu a co když tam hodím umělou? Pravá se za chvíli rozloží do půdy, ale u umělé to bude trvat neskutečně dlouho. Proto je taky oblečení z umělých vláken ničeno ve spalovnách, které pro přírodu zravé nejsou, nemluvě pak o fabrikách, kde se tyto umělé látky vyrábí. Takže zachráníš pár zvířat, která by se jinak ani nenarodila a připravíš o život nespočet dalších, skrze odbad z výroben a spaloven. A to neříkám jako milovník kožešin, sám doma žádnou nemám. Jen myslím, že než začneme hloupě křičet na náměstí, měli bychom se nad celou věcí hlouběji zamyslet. Proto také podobné akce nepodporuji.

17 Srdcová Dáma Srdcová Dáma | Web | 9. června 2017 v 20:39 | Reagovat

[16]: Svatá pravda bohužel!!!

18 tyrkysovydelfin tyrkysovydelfin | Web | 9. června 2017 v 22:11 | Reagovat

Podle mě je Týnuš namyšlená kravička bez mozku, která se za každou cenu snaží si udržet popularitu. Sáru moc podporuji a doufám, že bude i dál pokračovat v tom, co dělá :)

19 Katka Katka | Web | 10. června 2017 v 1:00 | Reagovat

[8]: A neměla jsi náhodou jen špatné druhy vegan sýrů a salámů? :D
Protože u těch, co znám já uznali i klasicky stravující, že chutnají podstatě stejně a alespoň za ně nikdo nezaplatil životem... :)

20 Katka Katka | Web | 10. června 2017 v 1:10 | Reagovat

[16]: Podle tohohle výkladu by tedy zákony vlastně neměly zakazovat žádnou špatnost, protože by se vždycky našel někdo, kdo je to stejně bude porušovat?
Jo poptávka je problém a nejspíš u určité části lidé vždy bude, ale takhle se alespoň znatelně omezí.
Zas tak bych se těch pravých kožešein nezastávala, protože když si člověk zagoogluje, tak zjistí, že jejich výrobu taky doprovází spusta chemie, přece jen je nutné, aby se ta část mrtvoly přirozeně nerozpadla ....
Když se nad tím zamýšlím, jak vyžaduje komentář, tak i tak vychází, že mnohem víc zvířat umře z jiných důvodů než jsou umělé kožešeniny, větším ničitelem přírody je samotný živočišný průmysl a ten je skutečným problém

21 Avilan Avilan | Web | 10. června 2017 v 8:49 | Reagovat

Týnuš je prostě strašně hloupá. A myslí si, že jí všichni všechno sežerou. Velice se honosí tím, jak maže a nezveřejňuje pouze urážlivé komentáře, vulgární. Pak napíše, že většina komentářů je pozitivních a většina lidí s ní souhlasí. Kdo jí to baští proboha? Když jsem jí to video komentovala, tak jsem ho komentovala slušně. Jenomže holka zřejmě nevěděla, jak by na ten komentář odpověděla, tak ho ani nezveřejnila. Zveřejnila jenom pár komentářů, ve kterých s ní lidi nesouhlasili. Jednalo se o komentáře, na které mohla nějak reagovat. A pak tvrdí, jak s ní lidi souhlasí. Tak jistě, když zveřejní jenom to, co chce.
Čekala jsem, že se v tom videu omluví. Že uzná svoji chybu, místo toho se jenom navážela do všech ostatních a udělala ze sebe oběť.
A jak tvrdila, že jakmile zjistila, že jsou ty řasy z norka, tak odstoupila od spolupráce. No tak hlavně že pak právě nějakou dobu ještě psala, jak jsou ty řasy z norka a co.... Až když se do ní lidi začali navážet, tak teprv pak od té spolupráce odstoupila. Takže ať nemele, že jí týrání zvířat vadí. Vadí jí to jenom proto, že lidi pak nekupují řasy.
Prosím pěkně, takovéhle lidi sledují dnešní děti?

Ti youtubeři si absolutně neuvědomují, jaký mají vliv na ty mladé lidi. Přebírají jejich názory, postoje. Místo toho, aby šířili osvětu a nabádali tyto mladé k činům, tak jenom blbě žvaní. Týnuš chválí kožichy na módní přehlídce, pak nějaká Lilian řekne, aby se lidi uklidnili ohledně koček a při tom ví s prominutím hovno, jaká je venku s kočkama situace. A mladí pak přebírají jejich názory. Teď si kotel lidí myslí, že lidé, kteří zachraňují vyhozená koťátka a jsou proti množení, mají depozita, že jsou nějací aktivisti = špatní. A při tom to jsou obyčejní lidi, kterým není lhostejný osud koček. Je mi z toho fakt do pláče.

22 Avilan Avilan | Web | 10. června 2017 v 8:57 | Reagovat

A co se týče Sáry a jejích 12 hodin v kleci. Nápad to byl výborný. Ale ona ho zase strašně špatně uchopila. Tím, že to celé obrátila na nadávání na Týnuš... Jenom proti sobě poštvala ty dětičky, které zbožňují tu plastovou princeznu. A to je škoda, protože tím zabila potenciál. Každopádně důležité je, že od roku 2019 kožešinové farmy u nás nebudou. Jistě, dovoz to neomezí, ale aspoň ten hnus se nebude dít u nás a snad to otevře více lidem oči.

23 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 10. června 2017 v 9:41 | Reagovat

S tím zpracováním celých zvířat to možná jen nepochopila.
Mělo by to fungovat tak, že když už se chovají zvířata, která jsou k jídlu, tak pak použijí i jejich kůži. Tomu bych věřila. (A taky tomu věřit chci, protože když už se zabije zvířátko, mělo by se využít.)
Osobně si o těhle věcech musím ještě mnohé zjistit.

Ale vážně, kdo potřebuje kožich?? Stejně si nedokážu představit, že by to mohlo vypadat dobře.

24 L.G. L.G. | E-mail | 10. června 2017 v 10:52 | Reagovat

Kožichy nenosím, zvířata mám ráda. Týrání je hnus. Ale...zavírání se do klece je fraška, která ničemu stejně nepomůže. Kdo chce nosit kožichy, tomu jsou mu aktivisté stejně u zádele. A rozčilovat se nad nějakou Týnuš že se líčí?  Sorry, ale tohle snad ne?!

PS: jednou jsem ve městě viděla stánek aktivistů. Týpek celkem arogantním způsobem žádal kolemjdoucí o podpisy petice. Horlil proti lidem co nosí kožichy atd.  Na nohou měl kožené boty. Když jsem jej upozornila jestli to mu nevadí...neodpověděl.  To je podle mě pokrytectví. Nedělám nic...maso jím. Jen nepoužívám to, co nezbytně k životu nepotřebuji.

25 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 10. června 2017 v 13:20 | Reagovat

Mně je těch zvířat strašně moc líto. Nikdy, NIKDY bych nechtěla kožich, ani čepici z kožešiny.

26 DRAK DRAK | Web | 10. června 2017 v 15:18 | Reagovat

[15]: o.k., jsem si říkal, že nejsem až tak kontroverzní, no, technika byla jiného názoru...

27 Luci Luci | 10. června 2017 v 15:49 | Reagovat

[26]: Když je v komentáři moc čísel, padá často do spamu :)

28 Luci Luci | 10. června 2017 v 15:52 | Reagovat

[8]: To je věc názoru, každý člověk má jinou chuť, mi třeba chutnají náhražky masa, sýrů a jogurtů mnohem více :)

29 Jenny-Louise Jenny-Louise | Web | 10. června 2017 v 17:45 | Reagovat

Všechno má svá pro a proti, všechny naše činy mají své dopady. Takto bych asi shrnula své pocity po přečtení všech komentářů.

Ano, souhlasím se Sárou, že tyto farmy jsou špatné, ale myslím si, že nemusela tak nadávat na Týnuš. Chápu, proč to dělala, ale stejně to podle mě nebylo třeba.

Zároveň mi připadá divné, proč lidi protestují proti kožešinovým farmám, ale třeba krav, které celý svůj život čekají na smrt v někdy dost špatných podmínkách, se nezastanou. Stejně tak nechápu, proč jsou všichni znechuceni, když slyší o tom, že někdo jí kočky nebo psi. Proč mají oni větší právo na život než krávy, prasata aj.?

Mohli bychom se všichni stát vegany, abychom neubližovali zvířatům, ale to by mělo také svůj následek.

Takže to řeknu takhle: nikdy to nebude ideální. Můžeme se snažit svět zlepšit, ale kdo ví, jestli to akorát nezhoršíme.

30 K. K. | E-mail | Web | 10. června 2017 v 20:09 | Reagovat

[8]: Vím že otázka nebyla na mě, ale většina - jak ty říkáš náhrážek - je moc dobrá. Ono taky záleží jak se to připraví.

31 Katka Katka | Web | 10. června 2017 v 22:24 | Reagovat

[24]: Proč by nemělo zavírání do klece něčemu pomoc? Mělo to sloužit především k upoutání pozornosti na tenhle problém, což se očividoně povedlo ...
S koženenýma věcma je to složitější, ale těžko říct, jaké důvody měl dotyčný, nicméně dnes jsou i veganské boty, které jen na pohled napodobují kůži a nebo prostě a jednoduše je poměrně pravděpodobné, že má dotyčný boty ještě z doby, kdy tyhle věci neřešil a je prostě ekologičtější nosit je, dokud to bude možné.

32 Katka Katka | Web | 10. června 2017 v 22:26 | Reagovat

[29]: Jaký následek by mělo kdyby se všichni stali vegany? Protože se mi zdá, že narážíte na něco negativního a nebo se pletu?
A docela by mě zajímalo co :)

33 Circle Circle | Web | 11. června 2017 v 1:15 | Reagovat

Co se českých youtuberů týče, nevidím nic nového. Většina jsou jen kopírky amerických youtuberů a občas je mi nablití z toho, co vidím, ale jen přeložené do češtiny. Co se ale Týnuš týče, měla jsem s ní tu čest a nemůžu o ní říct nic jiného, než že je to rozmazlená pipina, co se touží dostat do světa celebrit a bohužel se jí to povedlo, hlavně kvůli negativní reklamě.

Nicméně tyhle protesty mi přijdou bezpředmětné. Obzvlášť, když už jsou kožešinové farmy zakázané a mluvilo se o tom docela dlouhou dobu.

Nicméně proti kůži jako takové nemám nic. Sama mám kabát z ovčí kůže a řeknu vám, není nic lepšího do dvacetistupňových mrazů. Co mi ale vadí, tak je právě skutečnost, že se zvíře využije jen na kožich a jeho tělo se vyhodí. Zastávám se toho názoru, že pokud usmrtíme nějaké zvíře kvůli "produktu", mělo by se zužitkovat celé. Když to zjednoduším - koupím si celé kuře, z kostí udělám polívku, kůže nakrájím kočce a z masa udělám řížky a stehna s rýží. Vyhodím pak už jen tři hodiny vyvařované kosti.

[32]: Tak první, co by se stalo, tak by do pěti let všichni pomřeli hlady, protože by byla půda tak sůchá, že už by nebylo možné na ní cokoliv pěstovat. Nejde ani tak o to, abychom měli masa na každý den kilo. V živočišné výrobě jde hlavně o hnojiva. Jediné hnojivo, které na sebe dokáže navázat vodu a v půdě ji držet, jsou holt hovna. Kompost je jen chvilková záležitost a všechna ostatní hnojiva životní prostředí mrví víc, než bychom si dokázali představit (mluvím o pesticidech, herbicidech a podobným hovadinám, které na svou výrobu potřebují něuvěřitelné množství ropy). Tím ale nechci říct, že je nutné jíst maso každý den. Je ale nutné mít živočišnou výrobu, aby ta rostlinná zůstala zachována (a samosebou humánně, i z toho "kapitalistického hlediska" - čím méně vystresovné zvíře, tím lepší produkt).

34 eLko eLko | 11. června 2017 v 8:35 | Reagovat

Při výrobě umělých kožešin se používá mnohem více chemie a vzniká více toxického odpadu, než při čištění pravé kožešiny.
Konzumní umělá kožešina se vyrábí v továrnách třetího světa s minimálními bezpečnostními opatřeními, takže všechny toxické výpary jdou přímo do ovzduší a odpad je vyvážen do nejbližšího pralesa nebo vypouštěn do nejbližší řeky.
V těchto továrnách pracují dělníci za minimální mzdu, bez náležitých bezpečnostních pomůcek a nezřídka kdy děti.
Umělá kožešina nemá takové izolační vlastnosti, jako pravá a, to je hlavní, podléhá rychleji opotřebení - je tedy třeba vyrábět stále novu, aby byli naplněny požadavky zákazníků.
Výroba umělé kožešiny je levná a tak si ji může dovolit skoro každý v západním světa a tím pádem se jí vyrábí stále víc.
Umělá kožešina je nerecyklovatelná a tak, jako každá "umělá hmota" se v přírodě nerozkládá a proces depolymerizace - samovolný rozpad umělých hmot nejčastěji vlivem tepla a světla - je doprovázen vznikem toxických chemikálií.

Toliko k tomu, že bychom si měli za levno koupit umělou kožešinu, abychom chránili zvířata.

35 Jana Š Jana Š | E-mail | Web | 11. června 2017 v 11:25 | Reagovat

Já nevidím problém v tom zpracovávat třeba králičí či hovězí kůže - prostě kůže zvířat, kde se zpracuje vše. V ideálním případě maso pro lidi, části masa, kopyta, uši... a vnitřnosti, které lidi nechtějí, použít do krmiva nebo usušit a přímo zkrmovat psům (případně je dávat do zoo) a kožešiny (v případě králíků) nebo kůže (v případě krav) na oblečení či boty.
Dle mého naprosto ideální zpracování.

Ale chovat zvířata jen na kůži a zbytek vyhodit je hnus.

36 Katka Katka | Web | 11. června 2017 v 13:06 | Reagovat

[33]: Že jsou živočišná hnojiva úrodnější může být pravda, přiznávám, že o tomhle tématu jsem ještě moc nečetla, na druhou stranu, říkat, že to jinak nejde, nevypadá zrovna věrohodně, stačí zagooglovat.
A nikdo neříká, že by hospodářská zvířata úplně vymizely, jen by byly v mnohem menším přirozenějším množstvím, což by zas mělo mnoho jiných benefitů.
Na druhou stranu je taky důležité uvědomit si, že když by bylo míň těchto zvířat, bylo by víc vody a více potravy, kterou takhle jí zvířat. Takže s tím pomřením hlady to moc nevypadá.
Jj jíst maso každý den opravdu nutné není,na tom se shodneme, klidně by lidem, kterým si bez něj teda nedovedou představit život mělo stačit jednou týdně, protože to, co svoji volbou stravování způsobují naší planetě a zvířatům vážně není jen jejich věc :(.

37 Adeleide Adeleide | 11. června 2017 v 15:29 | Reagovat

A konvenční chov kuřat, prasat aj. je v pořádku? Ani domácí chov králíků v klecích není zrovna idila.

38 stuprum stuprum | Web | 11. června 2017 v 16:58 | Reagovat

Ráda trpí, takové kytičky mám nejradši. :D

39 ramag ramag | E-mail | 11. června 2017 v 17:32 | Reagovat

zajímavé čtení!

40 outcry outcry | Web | 11. června 2017 v 21:54 | Reagovat

Je to zvrácenost. Líbí se mi, že někdo využívá svůj vliv k tomu, aby podpořil dobrou věc. Každopádně, ač nejsem Týnin fanoušek, se domnívám, že to je tvrzení proti tvrzení. Nikdo neví, jak to celé bylo. Udělala chybu. Jako každej dělá chyby. Nemyslím si, že bylo vhodné v Sářině videu skoro polovinu dělat reklamu, byť byla negativní, na Týnu :).

41 Avilan Avilan | Web | 12. června 2017 v 10:19 | Reagovat

[37]: Tak zase ti králíci v těch klecích po domácnostech nežijí na pletivu... Respektive jde o to, aby se začalo koncovat s týráním zvířat od toho nejhoršího. Můj děda, když ještě žil, taky choval králíky. Ale když mohl, tak je normálně pouštěl ven na trávu a seno :) Jde o to, že je to fakt vůči těch zvířatům neuctivé. A postupnými krůčky se pak může změnit ledacos :)

42 Jája Jája | Web | 12. června 2017 v 10:28 | Reagovat

Mě by spíš zajímalo jestli by Sára byla taková aktivistka kdyby tím nemohla neustále šít do Třešně.... Víc lidí nosí kožichy a používá kosmetiku která byla testovaná na zvířatech ale ona skrze svoje protesty promlouvá jenom k Týnuš, měla by oslovit všechny a jít prikladem, ale někdy si přiznejme, že co je moc to je moc....

43 Mr. Unknown Mr. Unknown | E-mail | Web | 14. června 2017 v 7:14 | Reagovat

Tenhle typ demonstrace mi přijde směšný a stupidní. Musím souhlasit s některými předešlým komentáři, ve kterých jejich autoři vyzdvihli, že zachránění pár zvířat neovlivní záchranu celé planety, kterou lidstvo úspěšné likviduje. :-)

44 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 14. června 2017 v 10:35 | Reagovat

Myslím, že kožešinové farmy tady jsou oproti kožešinovým farmám v Asii vlastně nic.
Takže myslím, že by to chtělo zaměřit se spíš tam, protože v Číně je distribuce kožešin asi jedna z největších na světě. A jak víme, Asiati obecně nejsou moc velcí ochránci zvířat. Viděla jsem několik dokumentů o kožešinových farmách v Asii- někde strhávají kůži zvířeti ještě zaživa, plyn je lepší alternativa smrti. A netýká se to jen farem, existují "fantastická" videa, jak se třeba Japonci chovají ke kytovcům- od delfínů po velryby.

Youtuberství se mi tvým článkem vzdaluje ještě víc. Nikdy jsem nikoho moc nesledovala ale ty poměry, co tady píšeš, mě děsí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zdroje obrázků v menu:
http://www.gettyimages.in/
http://thediaryofahufflepuff.tumblr.com/
tumblr.com